tirsdag 25. februar 2014

Den som har mye å gjøre får mye gjort

Jeg har ofte følt at det ordtaket stemmer. Etter praksisuken og en deilig litt lat vinterferie var det på tide å ta tak i rutinene og komme inn på rett spor igjen i dag. Når jeg har mye å gjøre pleier jeg å skrive en liste med det som skal gjøres i omtrent den rekkefølgen jeg har tenkt å gjøre det. Det gir for det første en oversikt og det føles som en slags forpliktelse når jeg har skrevet det ned. I dag gjorde jeg det og dermed fikk jeg en ordentlig produktiv dag der jeg lyktes med å gjennomføre de tingene jeg hadde satt meg fore. Jeg fikk jobbet med skoleoppgaven, spilt litt piano og obo, trent, ryddet slik at førsteetasje ser presentabel ut og ikke minst fått unna en hel del vask. Jeg føler en tilfredsstillelse i å ha skapene fulle av rene håndklær, ha senger med rent sengetøy og ha laget en sunn middag. Jeg har også hjulpet dem som trengte det med lekser og lest for de tre yngste barna. Dagen ble avsluttet med å spise hjembakt brød og kose meg med noen magasiner jeg hadde lånt på biblioteket.
Det er så deilig å ha en slik dag innimellom! Nå gleder jeg meg til å krype ned i min rene seng.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar