torsdag 3. april 2014

"Uti vårsolens glans"

Til ære for mine svenske lesere har jeg i dag sitert den svenske studentsangen, den sangen som synges hver gang et årskull er ferdige med videregående utdanning. Den begynner med setningen "Sjung om studentens lyckliga da'r." Og avslutter med "Uti vårsolens glans" Jeg synes det var passende for min dag i dag. I dag vardet  nemlig  så strålende vær og jeg trengte å røre litt på meg så jeg tok med meg matpakke og skolebøker og gik en tur. Jeg fant meg en koselig benk med utsikt over en knallblå fjord og et nydelig eiketre med bare grener. Eiker er så dekorative når de står uten løv. Der satt jeg og leste i "det musiske mennesket" av Jon-Roar Bjørkvold for å få et litt annet blikk på musikkundervisning. det er en interessant bok, Bjørkvold er spesielt opptatt av at rytme, lyd og bevegelse er en naturlig del av det å være menneske og at fantasien hjelper oss å finne mening i verden.
Da jeg hadde lest en stund og det begynte å bli litt kjølig å sitte stille gikk jeg en koselig tur gjennom fredelige villagater. Det var deilig å ha vært ute i dagslys og frisk luft.
(Bildet i dag er fra en tur i helgen.)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar