søndag 13. juli 2014

Sommernorge på sitt beste

Denne uken har vi hatt sommerferie på verdens beste sted, nemlig Tjøme og vi har hatt strålende sommervær hele uken. Sommernorge har absolutt vist seg fra sin beste side sett fra en ferierendes ståsted. (Hageelskeren i meg skulle ønske seg litt mer regn)
Vi har badet hver dag, noen ganger flere ganger om dagen. Min åtteåring har fått dreisen på svømmingen og kan nå hoppe uti selv på dypet hvis det er en voksen i nærheten. Min fireåring som har trippet forsiktig rundt i vannkanten har begynt å legge seg ned og ta svømmetak når hun har flytehjelpemidler på seg. I går badet hun i timesvis og måtte nærmest bæres ut av vannet for å varme seg av og til. Jeg bader jo ikke så mye som ungene, og jeg kan ikke sole meg hele tiden for da blir jeg brent om jeg smører meg aldri så mye, så derfor har jeg en egen "survival kit" for ikke å kjede meg,. den består av hekletøy og lesestoff, for eksempel et av mammas innredningsmagasiner.
Vi har kost oss med sommerbær. Både bringebær og rips fra egen sommerhage har gått ned på høykant, og jordbær med is blir man aldri lei av.
i går var vi så heldige å få være med noen snille venner som har båt ut til sandøya hvor vi koste oss med sol og bad hele dagen. Det er en fantastisk sandstrand med veldig myk sand og massevis av bittesmå skjell nederst i vannkanten.Vi hadde en fantastisk avslutning på en veldig god ferieuke. Jeg har virkelig nytt av sommerens gleder denne uken.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar