mandag 28. mai 2012

Ekte skjønnhet

jeg holder på med å lese det nye testamentet på nytt for tiden og har kommet til Lukas. jeg kom over et skriftsted som jeg ikke har lagt merke til før. Det var i Lukas, 8:15 og det er slutten av Jesu forklaring av lignelsen om såmannen. jeg har lest denne lignelsen mange ganger, men jeg tror jeg stort sett har lest Matteus versjon. kanskje er det derfor jeg ikke har lagt merke til det.
"Men det i god jord , det er de som hører ordet og tar vare på det det i et vakkert og godt hjerte, og bærer frukt i utholdenhet"

Jeg synes bare det er så vakkert formulert, nesten poetisk, og jeg fikk med en gang et sterkt ønske om å få et vakkert hjerte. jeg har vært så heldig i mitt liv å møte en hel del mennesker med vakre hjerter, og de sprer godhet, omsorg og glede omkring seg.Slik ønsker jeg å bli. Jeg skal prøve å fokuserer mer på å utvikle den ekte indre skjønnheten enn den ytre. Dessuten blir mennesker med vakre hjerter vakre når du blir kjent med dem, og den skjønnheten falmer ikke.

1 kommentar:

  1. Nydelig budskap for dagen! Jeg tenker også mye på dette.

    SvarSlett