mandag 14. januar 2013

En god start på dagen

Gårdagens glede var at jeg fant kameraet mitt som jeg hadde glemt på juletrefest i kirken. Da ble jeg glad for jeg hadde lett overalt her hjemme etter det.
Så til dagen i dag. Min seksåring var litt nedstemt da han skulle legge seg i går så jeg bestemte meg for at jeg skulle gi småguttene en god start på dagen. Jeg laget varm sjokolade til dem og hadde levende lys på frokostbordet. Jeg prøvde også å vekke dem skånsomt og vennlig. Vi fikk en riktig koselig frokoststund der seksåringen fikk litt ekstra mammakos for å være klar til skoledagen.Heldigvis rakk de bussen også.
 Etter at de var gått fikk jeg tid til å sitte i fred og ro og lese skriften som jeg pleier om morgenen og det ble også en veldig fin stund der jeg følte meg styrket og oppbygget og klar til å ta fatt på dagen. Så vekket jeg minstejenta. Hun var ikke så lysten på å stå opp, men da jeg sa varm sjokolade ble hun straks i bedre humør. Jeg er glad for at jeg tok meg tid til å gi oss en god morgen.


1 kommentar:

  1. Jeg er veldig glad i sakte morgener, Det gir orden i hodet og gjør meg mer harmonisk.
    Pluss, kakao er alltid supert.
    Takk for gode ord.

    SvarSlett