mandag 13. mai 2013

små ting

til tros for at været i dag til tider minnet mer om november enn mai har det vært en hel del små gleder i dag også. Da jeg hentet guttene på skolen passet vi på å ta en nærmere titt på den imponerende seilskuten Göteborg som har ligget til kai her i helgen. Jeg synes det er fasinerende og imponerende at noen har brukt tid krefter og ike minst penger på å bygge et slikt skip og at de seiler rundt med det.

PÅ ettermiddagen da vår familiekveld gikk mot slutten hadde solem tittet frem igjen og vi kunne gå en tur ut. Da fikk jeg oppleve den herlige duften av en poppel som springer ut. Det er en duft som alltid får meg i godt humør og gir minner om tiden da jeg bodde i Falun en gang for veldig lenge siden.
Dagen ble avsluttet med å lese naturfag sammen med to barn som har prøve i morgen. jeg gledet meg over at sønnen min faktisk viste interesse for det vi leste og husket det vi hadde lest forrige uke.
Nå skal jeg gå å legge meg i rene laken. Det er alltid en glede.





                            


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar