onsdag 13. november 2013

En rolig kveld

I det siste har livet vært litt mer hektisk enn vanlig. I tre uker var jeg i praksis i forbindelse med studiene og måtte da pendle til Sandefjord. Noen dager måtte jeg dra hjemmefra rett etter seks om morgenen. Det betydde at det ikke alltid var jeg som leverte i barnehagen. Det var ikke alltid jeg som hentet heller. I tillegg var mannen min borte en del av tiden, vi hadde ting som måtte gjøres på kveldstid, og alt i alt ble det mye tid borte hjemmefra. Dette merkes nå tydelig på min lille fireåring. Hun har fått en veldig separasjonsangst og det er gråt hver dag ved levering i barnehagen eller hvis jeg skal ut av huset. Men i kveld skulle jeg bare kjøre ungdommene mine til en aktivitet og da kunne hun være med. De fikk sitte på med noen andre hjem så vi kunne ta leggingen i ro og fred. Jeg kunne lese for guttene og siden sitte ved siden av minstejentas seng til hun sovnet. Så kunne jeg ta en kopp sjokolade til kveldsmaten og nyte freden som har senket seg over huset. Jeg satte virkelig pris på denne rolige kvelden. Et lite pusterom i en veldig hektisk hverdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar