søndag 10. november 2013

Flinke barn

I dag var det en spennende dag for alle barna i menigheten vår, og nesten like spennende for alle oss som er engasjert i barneforeningen og alle foreldre. I dag skulle nemlig barna vise frem på gudstjenesten hva de har lært om dette året. Årets tema var " jeg er Guds kjære barn" Dette er en av de tingene jeg synes det er aller viktigst å lære barn om,at de er Barn av en Himmelsk Fader som elsker dem uansett hva de gjør og som ønsker at de skal ta gode valg slik at de kan få så gode og lærerike liv som mulig.
Jeg hadde ansvar for dagens program, og jeg skal innrømme at jeg var ganske stresset i dag morges. Generalprøven er alltid litt kaotisk, men når det virkelig gjelder pleier de fleste å gjøre sitt aller beste, og det går bra til slutt. Slik var det i dag også. Spesielt imponerende var en elleve år gammel gutt hvis manuskript plutselig var borte og som måtte si det han skulle etter hukommelsen. Det tok han på strak arm. En syv år gammel jente måtte steppe inn som sangsolist fordi hun som egentlig skulle synge ble forhindret. Hun gjorde også en strålende innsats.
Jeg gleder meg i dag over alle foreldre som har øvd med barna sine, alle barn som virkelig anstrengte seg, og så er jeg litt glad for at det nå er overstått for i år og det er et år til neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar