søndag 8. juni 2014

Tur i skogen

Her om dagen var jeg på,tur i skogen. Jeg har en god venninne som holder på å leser naturfag og blandet annet lærer om fuglelyder. Hun viste meg en app der man kunne høre fuglelyder for å prøve å identifisere de fuglene man hører. Jeg har ikke lastet den ned ennå, men jeg merker at jeg har blitt mye mer oppmerksom på de fuglelydene jeg hører og lytter mer bevisst til dem isteden format de bare blir bakgrunnsmusikk. Denne dagen gikk jeg også forbi et hugstfelt der det luktet av tømmer og barnåler. Plutselig fikk jeg klump i halsen uten helt å skjønne hvorfor. Da slo det meg at den lukten minnet meg om turer på hytta på fjellet som familien hadde da jeg var yngre. Lukten av sol på barnåler. Jeg er så glad for at vi har ulike sanser som kan gi oss inntrykk som vi kan glede oss over!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar