søndag 4. november 2012

Å bli invitert på middag

Etter kirken i dag ble vi invitert med hjem til en vennefamilie på middag. Det var så utrolig deilig etter en dag da noen av barna ikke hadde vært så samarbeidsvillige å slippe å lage middag. Da slapp jeg også å vaske opp og gjøre rent kjøkkenet før leggetid.
Jesus la vekt på at det er viktig å ta vare på" enkene og de faderløse. Selv om vi bare midlertidig er i denne kategorien, og selv om vår situasjon ikke på noen måte kan sammenlignes med enketilværelsen på den tiden, setter jeg veldig pris på alle som tar vare på oss, både gjennom praktisk hjelp, oppmuntring og gjennom forbønn mens mannen min er borte i en periode.For meg er det en kilde til styrke å vite at jeg blir bett for. Jeg blir rørt når jeg tenker på den kjærligheten andre mennesker viser for oss. Jeg satte også stor pris på dem som hjalp meg med å holde styr på barn i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar