torsdag 15. november 2012

Tapt og funnet

Av og til sier jeg til barna når de ikke finner noe "Hvis du rydder så finner du det sikkert"
I dag fikk jeg erfare det. jeg hadde mistet bort et gullkjede med et anheng som jeg hadde fått av faren min, og jeg hadde virkelig lett overalt etter det og kunne ikke skjønne hvor det var blitt av. Jeg fryktet at det hadde falt ned bak badekaret og forsvunnet i sluket og var borte for alltid. jeg var glad i det både fordi jeg synes det er fint og passe stort til å kunne bruke ofte og fordi det var pappa som ga meg det.
I dag gjorde jeg litt ekstra rent på badet og gikk blandt annet gjennom en kasse jeg har stående der og kastet tomme flasker og annet søppel. I denne kassen fant jeg helt uventet gullkjedet og jeg fikk klump i halsen så glad ble jeg. Jeg følte meg vel litt som kvinnen i lignelsen om den tapte mynten og måtte fortelle alle barna om det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar