torsdag 3. januar 2013

Hverdag

I dag har jeg faktisk gledet meg over at hverdagens rytme har returnert. Det er deilig med helg, late morgener og sene kvelder., men det er også deilig å være tilbake i hverdagens rutiner, komme opp om morgenen og se hvor mye man får gjort og ikke minst at alle de minste sovner om kvelden. Det var stille hos dem litt over ni.
Det er også deilig å merke hvordan små rutiner hjelper til å holde kaoset nede på et håndterlig nivå. jeg blir glad av å komme inn i et vaskerom der det ikke er topper på skittentøykurvene. Jeg blir også glad når jeg har laget en sunn middag til barna og samtidig brukt opp restene av nyttårskalkunen.
Følelesen av å ha gjennomført en helt normal hverdag er god. Nå skal jeg følge mitt nyttårsforsett og komme meg i seng slik at også morgendagen blir god.

1 kommentar:

  1. Jeg liker hverdager best og koser meg med de små dagligdagse rutinene. Jeg forstår godt at du følte glede ved det.

    SvarSlett