tirsdag 2. april 2013

Påsketur

I påsken pleier vi som regel å være noen dager sammen med mine foreldre enten der de bor eller på Tjøme. Da er det obligatorisk å gå tur. I år var vi på Tjøme og vi gikk to turer i strålende sol. Det var riktignok kjølig, men det var en fin opplevelse likevel. PÅ skjærtorsdag gikk vi på sydenden av Hvasser og på langfredag gikk vi fra Moutmarka ut til en del av Verdens ende der det er noen gamle bunkere fra krigens dager.
Jeg gledet meg over mange ting. Jeg gledet meg selvfølgelig over å være sammen med familien. Jeg gledet meg over solskinnet, over utsikt over hav og himmel og fritt utsyn til horisonten.Jeg gledet meg over at barna fikk boltret seg. Når de er ute slik blir det mye mindre krangling enn når alle er inne. Jeg gledet meg over at vår gamle hund orket å bli med på hele turen begge dagene. jeg gledet meg over tekstur og mønster i landskapet som kom ekstra godt frem nå som det ikke har kommet noe grønt ennå.
I solveggen i hagen derimot hadde det tittet frem et lite vårtegn nemlig snøklokker. Dem gledet jeg meg også over.
Jeg leste rett før påske at hver nordmann i gjennomsnitt spiser 10 kvikklunsj i året, og fem av dem i påskeuken. Jeg spiste bare en, så noen må spise mer enn fem. Det hører liksom med på påsketur sammen med appelsiner.
Det lille huset på bildet her ligger helt for seg selv på en liten øy. Det ser så fritt og deilig ut.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar