søndag 14. april 2013

Kjærestetur

Den uken som har gått har jeg vært på kjærestetur med mannen min til templet utenfor Stockholm i Sverige. En stor takk til mine foreldre og andre snille mennesker som passet på barna våre mens vi var borte og som til og med måtte takle syke barn.
Takk også til våre gode venner som vi kjørte sammen med som gjorde selve bilturen til en fornøyelse.

For meg var dette en ideell kjærestetur. Hva kan vel være mer romantisk enn å reise sammen til det stedet der vi giftet oss for snart 18 år siden og bli minnet om de løfter vi har gitt hverandre og Gud. Vi fikk være på et sted vi elsker å være sammen med mennesker vi er glad i. Det var ekstra hyggelig for oss at det var mennesker der både fra den menigheten vi bor i nå og en menighet der vi har bodd før. På den måten traff vi venner som vi ikke ser så ofte. Jeg gleder meg over å ha venner i alle aldere på flere steder i landet. Jeg hadde mange hyggelige samtaler i løpet av uken.

Som jeg har skrevet om både her og her er templet et spesielt sted for meg og det gir meg stor glede å være der. Der fylles jeg av stor kjærlighet til Gud men også til de menneskene jeg er der sammen med. Det er lettere å se forbi ytre ting og se det vakre i hvert menneske. Det er innlysende at det å av og til se sin ektefelle på denne måten er positivt for forholdet. Ofte har vi med hele familien når vi reiser til templet, og det er også fint, men det å av og til reise uten barn føler jeg er en god investering. Det anbefales på det varmeste!

Våren hadde ikke kommet så langt i Stockholm heller, men jeg oppdaget noen små snøklokker som tittet opp av gresset og ga håp om at det nok blir vår i år også.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar