mandag 22. oktober 2012

Bursdagsfeiring

Forrige uke hadde jeg altså bursdag. Det var ikke et rundt tall, og mannen min er jo ikke hjemme, så jeg visste ikke om jeg skulle ha noe feiring i det hele tatt. jeg har en god venninne som troppet opp her en morgen og spurte om det var greit at hun inviterte noen jenter til å feire bursdagen min, og hvor var det lettest for meg å være?
Det ble bestemt at vi skulle være her hos meg, og jeg gledet meg faktisk til å skulle ha gjester. Det er ikke så ofte jeg har bare voksne på besøk. Oftest er det andre barnefamilier og vi gjør det så enkelt som mulig. Så jeg gledet meg over å kjøpe nye servietter, dekke på med ordentlig duk og de fine glassene jeg har arvet av min farmor og farfar. Å finne servietter med ugler på var ekstra morsomt, for ugle har vært mitt symbol siden jeg var liten, og jeg har en hel liten samling av uglefigurer. Så gledet jeg meg over å få brukt de gule serveringsskålene som jeg elsker fargen på men alt for sjeldent bruker.
Jeg benyttet til og med anledningen til å lage litt pent pyntede muffins. Når jeg en sjelden gang baker det til barna smører jeg bare på glasur. Det er faktisk første gang jeg har brukt kakesprøyte til å pynte muffins med. Muffinsformene med noter på var også en glede.
Men aller mest gledet jeg meg over en hyggelig kveld sammen med mennesker jeg setter stor pris på. Dette er herlige damer som alle hver på sin måte har utfordringer i livene sine, men som likevel ofte løfter meg opp. Det er godt å ha venner!
En venninne som er berømt for sin e fantastiske bløtekaker hadde bakt den fantastiske kreasjonen du kan se på bildet under. Jeg kan nevne at den smaker akkurat like godt som den ser ut. Den klarte vi jo ikke å spise opp på en kveld så barna kunne også glede seg over den dagen etter.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar