tirsdag 7. januar 2014

Slutt på julen

Det er alltid litt vemodig å pakke bort julepynten, men nå var tiden inne. fordelen er at da kan man finne frem annen pynt å glede seg over. jeg har et vitrineskap der inneholdet i noen av hyllene veksler med årstidene, og i den ene fikk nisser vike plassen for noen av mine kjære ugler. jeg nevnete i går at jeg er en samler av natur, og en av de tingene jeg samler på er ugler. Jeg fikk noen nye til jul av mennesker som vet dette. To av dem var veldig ulike, men begge to er nydelige på sin egen måte. Den ene er hvit og elegant . En hvile for øyet i all sin formfullendte enkelhet.
Den andre er vidunderlig rufsete med dunaktige fjær og store øyne, som en litt forkommen ugleunge. Jeg elsker sårbarheten i uttrykket. Slik har vel alle følt seg av og til.
jeg tenkte på det da jeg satte dem opp i dag at vi mennesker kan være veldig ulike, men hver og en av oss er vakre og fantastiske og elsket for den vi er av Ham som ER kjærlighet, Han viss kjærlighet aldri svikter. ( se 1.Joh, 4:8  og 1.Kor, 13:8)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar