mandag 6. januar 2014

Telle mine velsignelser

Jeg fikk to vesker som min mor hadde sydd til jul. Begge hadde et brodert visdomsord på seg. På den ene stod det "It's going to be a really good day!", og på den andre stod det count your blessings day by day and all your cares will fly away". Kloke og oppmuntrende ord sirlig brodert av min mors flittige fingre.
Jeg synes begge passer til min opprinnelig hensikt med disse små skriveriene nemlig å legge merke til og glede meg over alle ting som jeg blir velsignet med.
Til tross for at regnet strømmer ned tilsynelatende uten opphold og juleferien har tatt slutt og hverdagens realiteter igjen er over oss for fult er det mange ting å glede seg over. 
Solen har snudd, vi går mot lysere tider, og før eller senere vil regnet bli fulgt av solskinn.Mens vi venter må vi prøve å fylle vår sjel med solskinn som gjør at vi ikke mister motet.  Gjennom å skrive ned små gleder kan jeg på en samle på dem, ta dem frem og se på dem på nytt og glede meg over dem, litt på samme måte som jeg gjorde som liten jente da jeg samlet på glansbildet. Jeg likte å ta dem frem og se på dem, telle dem, sortere dem. Jeg er nok en samler av natur og gode opplevelser er bare en av de tingene jeg samler på.
I dag kan jeg for eksempel glede meg over at vi klarte å gjennomføre en hel familiekveld der alle barna var til stede og deltok uten at det ble krangling.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar