torsdag 13. september 2012

Innsamlingsaksjon

Denne uken har barna mine vært med på innsamlingsaksjon på skolen sin. Da har de forskjøvet skoledag som begynner klokken 13.00 da har de en fellessamling fulgt av vanlige skoletimer frem til 16.00. Da spiser de felles middag før de blir delt inn i grupper og går ut for å samle inn penger til Adra som er adventistenes hjelpeorganisasjon. (Skolen er drevet av Adventist samfunnet)
Årets innsamling går til Peru.
Mellom 19.00 og 20.00 kommer de tilbake til skolen med bøssene sine og da får de boller og kakao før de drar hjem.
Vi som foreldre er delaktige i dette på ulike måter. Noen hjelper til med å forberede middagen, noen baker boller, noen hjelper til med å kjøre elevene rundt, noen koker kakao, noen teller penger og noen rydder.
Alt dette hjelper til å styrke samholdet mellom foreldrene. I hjalp jeg til med ulike kjøkkentjenester fra 13.00 til 20.00 og selv om det var litt slitsomt var det veldig koselig. I dag fikk jeg vært med på fellessamlingen fordi jeg kjørte barna, og det var de yngste som var med og bidro. Åtteåringen ville gjerne at jeg skulle høre på ham når han sa "Du skal elske din neste som deg selv" De sang også en veldig fin sang om å bry seg om hverandre.
Da jeg kom til skolen for å hente barn i dag var ikke alle kommet ennå, så jeg fikk anledning til å ha en koselig prat med noen foreldre som jeg ikke kjente så godt, og det var veldig hyggelig. Barnas skole er ofte en kilde til glede for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar