tirsdag 11. september 2012

Kormusikk

Dagens største glede er at en venn som har greie på biler kom og tittet litt på motoren, dro i noen ledninger her og er, og så gikk den. Han visste ikke helt hva som var feilen, men misstenker tenningen for å være slitt. Nå krysser jeg fingrene for at den skal gå til mannen min kommer hjem og kan ordne med den.

Før leggetid har jeg kost meg med en plate jeg fikk til jul men har glemt bort. Det var en plate med Svenska kammarkören og nyere svensk kormusikk. Mye av den var nydelig, noe av den litt utfordrende ved første gjennomhøring.
Hvis du noen gang får anledning til å høre dette koret live så ta sjansen for de er fantastisk dyktige.Sopranene har englestemmer, klare og rene. Jeg fikk anledning til å overvære deres julekonsert for et par år siden og det er en av de mest fantastiske musikalske opplevelser jeg har hatt. Å sitte midt i et kirkerom der musikken virket å komme fra alle kanter og fylle meg helt. En uforglemmelig opplevelse.

Jeg fant denne smakebiten på You Tube. Ikke en sang fra platen jeg hørte i dag, men en nydelig sang som vakte minner fra tiden på musikklinjen i Göteborg. jeg kan nesten se for meg den gamle aulaen i Hvitfeldska gymnasiet når jeg hører den.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar