søndag 12. august 2012

En treåring

I dag fikk jeg min sjette treåring. Det fikk meg til å tenke tilbake til min livsituasjon når de andre fem har fylt tre. Jeg oppdaget at bare en gang tidligere har jeg hatt en treåring uten å ha en baby eller være gravid. Da førstemann fylte tre hadde jeg nettopp født mitt tredje barn. En interessant observasjon som får meg til å tenke på at om ikke alt for lenge er fasen med SMÅ barn over. både vemodig og litt deilig.

Dagens treåring er en fantastisk liten solstråle som ofte går rundt og synger og danser. Hun gir meg veldig mye glede i hverdagen med sitt lyse smil, myke koser og morsomme samtaler. hun er en nok så normal treåring, så det forekommer selvfølgelig også raseriutbrudd og "vill ikke" episoder, men de blir fort glemt.
Til bursdagen fikk hun ballerinadrakt og sko med Hallo kitty på. jeg ventet med å gi henne den til etter vi hadde vært i kirken. Hvis ikke hadde jeg ikke fått på henne normale klær!
I sommer har jeg strikket en dukke etter oppskrift fra Arne og Carlos. Jeg lånte boken på biblioteket, men vurderer sterkt å kjøpe den for det er så mange flere klær jeg vil strikke, og så ønsker begge småguttene seg en dukke som ligner på dem.Det har vært et morsomt prosjekt. Klærne er veldig overkommelige å strikke og en fin måte å få brukt opp restegarn på. Jeg anbefaler boken på det varmeste.

Dukken er inspirert av eierinnen, selv om håret har blitt litt lenger og det var umulig å finne helt rett øyenfarge. hvis hun hadde fått velge hadde dukken hatt rosa hår.









2 kommentarer:

  1. Den dukken er kjempefin! Du er så flink, Linda! Takk for at vi fikk komme i bursdagen til den lille solstrålen!

    SvarSlett
  2. Så fin dukke, veldig morsom - og en veldig fin ballerina. Jeg var i barnestuen på søndag og vi sang for henne.

    SvarSlett