tirsdag 21. august 2012

Tomme gulv

 jeg liker å ha det ryddig  rundt meg, men jeg får det ikke alltid til. Å rydde med barn i huset er som å måke når det snør sies det. I alle fall er det et Sysifos arbeid som man aldri kommer helt i mål med.
Jeg visste at jeg skulle få besøk i løpet av formiddagen, så jeg ønsket at første etasje skulle se presentabel ut.
Når alle utenom den minste var levert på skolen gikk jeg i gang med å få i alle fall gulvene ryddige. Det tok ikke så veldig lang tid, og det var så deilig å kunne se på tomme gulv. Jeg fikk ryddet av et par komoder som hadde diverse småting liggende på seg også, og hver gang jeg gikk forbi dem føltes det så deilig!
Ettersom vi bare var to mennesker hjemme så ble det ikke rotete igjen heller før hele gjengen rant inn med tilhørende sekker og sko. Jeg får glede meg over de korte stundene ryddigheten varer og trøste meg med at i morgen kan jeg få det like ryddig igjen, i alle fall en kort stund!
Dessverre fikk jeg ikke noe fotobevis.

1 kommentar:

  1. Det er en meget fin blog du har. Det kunne være pænnere hvsi du også valgte en gode lyout eller template til den. Kommer igen på besøg om et par dage

    SvarSlett