torsdag 16. februar 2012

Norway projec

I dag hadde jeg en litt ugrei kveld der jeg helst skulle hjelpe flere barn samtidig, og en var veldig lei seg fordi leksene var slitsomme. I tillegg ville ikke minstejenta sove. Da det endelig ble noenlunde rolig bestemte jeg meg for å sette meg en liten stund med et prosjekt jeg er med i som heter Norway project og som går ut på å indeksere norske bygdebøker.
Jeg har altså en bygdebok som jeg skal lese i og føre inn alle personer jeg finner opplysninger om inn i et spesielt dataprogram. Planen er at disse opplysningene skal legges i en søkbar database som vil bli et fantastisk redskap for slektforskere.
Noen kloke damer jeg kjenner og beundrer som også arbeider med dette prosjektet sa til meg da jeg begynte at det er ganske beroligende, og i kveld erfarte jeg at det er det. Det er noe veldig beroligende i det metodiske systematiske arbeidet. I dag var det en kilde til glede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar