torsdag 19. april 2012

Tidlig til sengs...

Da jeg var ungdom sang min mor ofte en sang for oss. teksten går omtrent slik:

Tidlig til sengs og tidlig stå opp
det gir mannen styrke og sunnhet i sin kropp.

Jeg er et utpreget B-menneske og satte ikke alltid pris på sangen.Når det er ferie og jeg ikke følger klokker så sover jeg gjerne mellom 01 og 09 det er qakkurat passe, men verden er jo ikke lagt opp til det og jeg må jo få barna avgårede på skolen i tide. utfordringen er da å komme i seng tidsnok og faktisk sovne.
Men i går etter å ha vært ute og deltatt i et rydde søppel prosjekt i regi av menigheten sammen med barna, og etter å ha vært flink til å stå tidlig opp og sette i gang dagen var jeg faktisk trøtt før klokken ti og da tenkte jeg ikke "jeg skal bare .." men gikk faktisk og la meg. Dermed våknet jeg i dag 06.05 ti minutter før klokken ringer. Å si at jeg var frisk og opplagt ville være en overdrivelse, men jeg sto i alle fall opp!
Jeg blir alltid så glad når jeg klarer å komme inn i en god rytme ettersom det ikke kommer naturlig for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar