onsdag 11. april 2012

Bevare minner

Ettersom jeg var så produktiv i går var det litt mindre å gjøre i dag. Det var dessuten skoledag så da måtte jeg opp og i gang tidlig. Dette gjorde at jeg fikk tid til en del hyggelige ting i dag. Ettersom de store var borte på skole og barnehage var det bare minstejenta og jeg igjen her hjemme.
Jeg fikk også tid til å rydde mitt eget skrivebord slik at jeg igjen fikk plass til å drive med en favoritt hobby nemlig det å dokumentere livet i ord og bilder, også kalt scrappbooking.
Jeg synes det er viktig å dokumentere barndommen, for det er så mye som både de og jeg kommer til å glemme. Man tror av og til at "dette kommer jeg ikke til å glemme" men erfaringsmessig går det lett i glemmeboken hvis det ikke dokumenteres på noen som helst måte.
Jeg tar veldig mye bilder av dem, og bildene i seg hjelper meg å huske. I tillegg skriver jeg ofte ned noen rader i kalendere eller notatbøker for at jeg skal huske det til jeg faktisk har skrevet ut bildene og er klar til å sette dem i album.
I dag tok jeg for meg noen bilder av femåringen tatt for et par år siden. han var så ivrig etter å hjelpe til da vi klippet gress på Tjøme. jeg blir glad over å se disse bildene. Det var gøy å leke med papir og lim og bokstavklistremerker. En superenkel side som alle kan få til.
Dessuten gledet jeg meg over resultatet. både barna og jeg synes det er koselig å bla i bøkene deres og bli minnet om ting vi har opplevet slik at de holder seg friskt i minnet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar