tirsdag 24. april 2012

badetid

Toåringen min var i utgansgspunktet glad i bading og vann, men så ble hun på et tidspunkt litt skremt og etter det har bading vært noe hun ikke har likt. Det har vært hyl og skrik til tider for å få vasket håret hennes . Til slutt bestemte jeg meg for å bade sammen med henne et par ganger for å vise henne at vannet var trygt og at vi kunne ha det hyggelig og morsomt og ikke minst trygt i badekaret. hun har også sett på brødrene sine utfolde seg i badekaret.
I dag måtte hun bade, og først hadde hun ikke lyst, men når hun vel kom oppi koste hun seg sånn. Hun , som det for en stund siden var umulig å få til å sette seg ned la seg ufrivillige ned på magen og blåste bobler i vannet! Hun dyppet luggen nedi for å herme etter broren (som dykker hele seg under) og det var vanskelig å få henne ut igjen.
Jeg blir glad når barna mine mestrer nye ting, eller tør å gjøre ting som de har vært redde for å gjøre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar