torsdag 21. juni 2012

Skoleavslutning

I dag var det avslutning på skolen der barna våre går. Det pleier alltid å være en fin begivenhet der det blir gjort litt ekstra stas på tiendeklassingene som skal forlate skolen og ta fatt på videregående. I år hadde jeg for første gang en tiendeklassing, og det ble en rørende kveld.
Denne tiendeklassen har hatt en kontaktlærer som har fulgt dem siden åttende klasse, og som er veldig glad i dem.Det som rørte meg og mange med meg tror jeg var at han i løpet av vinteren har sittet og skåret ut en nøkkelring med hver sitt individuelle mønster til hver av de 17 elevene sine. Dette skulle symbolisere at de alle er unike personligheter og minne dem på at de personene de er sammen med og de valgene de tar former deres livs mønster.
at det ble en nøkkelring skulle minne dem på at nøkler kan åpne ulike dører i livet. Denne fantastiske mannen oppmuntret dem til å legge sitt liv i Guds hender og la ham lede dem i deres livsvalg.
Etter at vitnemålene høytidelig var blitt delt ut og min datter og en venninne hadde sunget en avskjedssang som de selv hadde skrevet til kraftig applaus gikk vi ut i den deilige sommerkvelden. Vi pratet med andre foreldre og lærere og barna koste seg med vennene sine og det tok lang tid før vi fikk dem med hjem. men i kveld gjorde det ikke noe at det ble sent før de kom i seng. Vi stresset ikke med noe i kveld. Vi bare koste oss, skravlet og tøyset og nøt at nå er det sommerferie!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar