lørdag 9. juni 2012

Pionknopper og andre hagegleder

Jeg har noen drømmer for en eventuell fremtidig hage, og noen av dem får jeg lov til å realisere i hagen på Tjøme. En av dem er babyrosa peoner. Mamma og jeg plantet to i fjor etter alle kunstens regler som vi hadde lest oss til, og til min store glede har det kommet knopper på dem allerede i år. Hvis jeg er veldig heldig springer de ut neste gang jeg skal dit. Men jeg ble nesten enda mer glad over å oppdage at en annen peon som har stått uten blomster i årevis i år hadde en knopp. Jeg vet ikke om den er akkurat lyserosa,men det er spennende uansett hvilken farge den har.
Ellers var akvileiene i full flor akkurat nå. det finnes ganske mange ulike varianter rundt om i hagen og de er alle vakre på sin egen måte. Akvileier er kjekke planter. De sår seg selv og sprer seg rundt i hagen og kommer opp neste år uten at man må gjøre noe spesielt for det. Vi liker sånne planter!
Det å jobbe i hagen og se at ting vokser og gror er godt både for kropp og sjel og jeg gledet meg over det i dag.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar