lørdag 23. juni 2012

Bryllup samler familien

bryllup er hyggelig av flere grunner. Den første er selvfølgelig at det er en feiring av at to mennesker ønsker å leve sammen i et forpliktende felleskap fordi de er så glade i hverandre. I dag hadde jeg anledning til å være med å feire at min kusine og hennes kjære mann giftet seg i England frrige uke Min kjære onkel og tante hadde invitert til feiring i min fødeby Drammen i et lokale som hadde en fantastisk utsikt over byen.Som gammel drammenser gleder jeg meg over hvor fin den byen har blitt i de senere årene.
Den andre tingen som gjør bryllup i sin nære familie ekstra hyggelig er at man får treffe mennesker som man kanskje ikke treffer så ofte som man skulle ønske.
Det var hyggelig å treffe min fetter og kusine, deres barn hvorav to jeg ikke hadde møtt før, grandtanter og onkler, mine foreldre, søsken og nevøer.
Brudens far snakket i sin tale om at det er det å ha familie og venner som gjør oss rike, og det har han virkelig rett i . Jeg var så priviligert å få vokse opp med min tante og onkel samt min farmor og farfar som nærmeste naboer og det var en stor trygghet for oss som barn.
Jeg hadde også anledning til å bo nær dem en periode i voksen alder og da kunne mine barn nyte godt av denne tryggheten. Dette har gjort at dette er familiemedlemmer som jeg føler meg nært knyttet til og som jeg føler at jeg har mye til felles med.Derfor var dagen i dag gledelig for meg. Jeg gledet meg også over at barna mine hygget seg med fettere og tremenninger.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar