mandag 4. juni 2012

På tur i kveldssolen

jeg tok en kveldstur med hunden i kveld og bestemte meg for å gå en vei som jeg er veldig glad i å gå fordi det er vakkert der.Jeg var bare ikke helt forberedt på hvor vakkert det var der i kveld. Først møtte meg en eng der hundekjeksen stod som kremfargede kniplinger. de kranset også stien som en sky av hvitt. litt lenger framme ble jeg møtt av et lyseblått slør av ville forglemmegei. jeg synes de ville som er mindre i blomsten enn de man vanligvis finner i hager er ekstra sjarmerende så jeg ble så glad da jeg så dem.
Rett ved disse små skjønnhetene er et favorittutkiksted. det er ikke høyt oppe, men landskapet er så åpent og flatt at jeg derfra kan få et lite glimt av fjorden. I dag var vannet og himmelen samme nydelige blåfarge og det fikk det til å se ut som landstripen jeg skimtet på den andre siden svevet i løse luften.
Da jeg gikk der i den lave kveldssolen som gjør grønnfargene ekstra intense og gir alt et litt gyllent skjær mens jeg kjente lukten av våt jord tenkte jeg at jeg ikke vil bytte bort Norden i juni mot alle palmer og sandstrender i verden. det var så vakkert at det gjorde vondt i hjertet som Anne på Bjørkely ville sagt.
Jeg er virkelig glad for at jeg tok den turen akkurat i dag slik at jeg fikk denne herlige naturopplevelsen.
(Dessverre hadde jeg ikke kameraet med så jeg måtte ta bilder med telefonen)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar