tirsdag 12. juni 2012

Søsterfelleskap

I menigheten jeg tilhører kaller vi hverandre brødre og søstre ettersom vi alle er Guds barn. I dag har jeg vært sammen med flere av mine søstre i ulike sammenhenger, og det gir meg stor glede. Jeg har fått vært på besøk hjemme hos noen søstre i dag og hatt givende samtaler om åndelige ting.I  kveld var vi sammen for å feire en fantastisk dame som venter sitt sjette barn og som hadde gitt bort alt babytøyet etter nummer fem. På engelsk kalles det babyshower. Jeg vet ikke hva det kalles på norsk egentlig.
Det er så hyggelig å være sammen med damer i ulike aldre og føle at man har mye felles på tvers av generasjoner og livssituasjoner, og ikke minst at man kan lære av dem som har mer livserfaring enten de er yngre eller eldre enn deg selv. Jeg er så glad for at jeg har et nettverk av søstre rundt meg når min eneste biologiske søster bor ett stykke unna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar