mandag 9. juli 2012

Noen sommergleder fra Tjøme

Jeg har vært på ferie. Det er derfor det har vært så stille her. Jeg tenkte jeg skulle dele noen av tingene som har gledet meg de siste to ukene:
En vakker tur i Moutmarka der kaprifol og nyperoser blomstret under en stålgrå himmel som etter hvert åpnet sine sluser over et skummende hav. Nistematen ble spist inne i bilen.





Så hadde vi en spennende skattejakt som min bror hadde planlagt og som tok oss til et nytt spennende sted med forevne klipper og huler, til verdens ende og den sangnomsuste (i min familie) Herkelåshula som jeg aldri hadde vært i før.Vi måtte løse gåter både med usynlig blekk og kodede meldinger.
I skatten lå det en beskjed om at den største skatten vi har er familien vår. det var gøy å gjøre dette sammen som familie.




Vi fikk en nydelig strandettermiddag på Lilleskagen og vannet var overaskende deilig.




I hagen er det jo alltid noe å glede seg over. først var det den enorme duftende jasminbusken som får meg til å ønske at kameraet kunne fange lukt. Så var det spennende å følge pionknoppene mimne. Den mørkeste sprang ut først. Den ene rosa rakk nesten å springe ut før jeg dro. Tustenelliker er en favoritt i sommerhagen og de finnes i alle varianter av rosa, hvit og noen flerfargede. Roser har vi også . Noen dufter vidunderlig, noen slynger seg i hekken og så har vi en gammel "New Dawn som vi prøver å holde liv i.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar