fredag 24. august 2012

En innskytelse

I går kom det en mann på døra med en lapp om at han samlet inn penger til flomofre i Romania. jeg er litt skeptisk til slike private innsamlingsaksjoner så jeg ga ham ingenting, men jeg fikk så dårlig samvittighet etterpå for han hadde så triste øyne. Jeg tenkte på skriftsteder om at man ikke skal vise bort tiggeren.
I dag fulgte jeg en innskytelse. det er jeg vanligvis ikke så flink til å gjøre og så angrer jeg etterpå at jeg ikke gjorde det. Jeg kjørte forbi en dame jeg kjenner. Jeg følte at jeg burde spørre om hun trengte å kjøre noe sted, så jeg snudde og kjørte en runde slik at jeg kom forbi henne igjen. Det viste seg at hun ikke trengte hjelp i dag, men hun trenger hjelp til noe i morgen. Det er alltid godt å kunne få være til hjelp for noen.

Jeg fant denne fine sangen som handler om å ville bli mer lik Jesus på You tube.




1 kommentar: