torsdag 16. august 2012

Årets beste bad!

Hvorfor dra til Syden når man kan ta en tur til Larkollen? jeg hadde en så deilig tur på stranda med noen av ungene i dag. Vi prøvde ut langstranda i larkollen. Jeg har vært der før, men bare om kvelden.
Vi dro dit tidlig på ettermiddagen og da var det ikke mye folk i det hele tatt. God plass å boltre seg på.
Luften var mild og behagelig selv om det til tider var et lite slør over solen. Sanden var behagelig varm og fantastisk myk. Noen hadde dessuten bygget et imponerende sandslott som barna beundret og lekte litt med.
Jeg kunne sitte og kose meg i fred og ro mens jeg holdt et øye med barna som badet og koste seg. Så satt jeg i den varme sanden med minstejenta og så på skjell. Videre så jeg på guttene som hadde fisket en krabbe og funnet flere skjell.
Røsslyngen har begynt å blomstre. Nyperosebuskene har fått nyper, men ennå er det en og annen rose igjen som sprer sin forfriskende duft som minner om barndommens produksjon av parfyme. Den bestod i å legge roseblader i vann.
Til slutt før vi skulle hjem tok jeg meg et bad. Vannet var fantastisk. det føltes som å bli omsluttet av noe mykt og akkurat passe temperert. Jeg koste meg og jeg hadde barna rundt meg og gjorde noe hyggelig sammen med dem. En vel anvendt ettermiddag full av gleder. jeg følte meg så oppfrisket og oppmuntret, eller kanskje oppladet er det rette ordet, da jeg ruslet oppover mot bilen for å kjøre hjem.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar