mandag 6. august 2012

fler sommergleder

De siste ukene har vært en slags nomadetilværelse der jeg bare så vidt har vært hjemme og vasket litt klær før jeg har dradd videre igjen.
Det har vært mye snakk om at denne sommeren har vært våt og kall, og det er nok sant, men innimellom har det vært lysglimt og når jeg ser på bildene jeg har tatt så har vi fått gjort det meste av de vanlige sommertingene selv om strandturene ikke har vært så hyppige som de har vært enkelte andre somre. Denne sommeren har fått meg til å tenke på at vi må benytte de anledningene vi får til å kose oss ute, og hvis det regner får vi gjøre det beste ut av dagen likevel. Her er noen av tingene jeg har kost meg med.

For det første så har vi faktisk badet noen ganger. Til og med jeg har vært i vannet, og barna har badet enda mer enn meg. En riktig varm soldag var vi på Mostranda og morfar fikk minstejenta som har vært redd for vann til å bli glad i å bade igjen.




Det fuktige været har gjort blomstene rundt om kring grønne og frodige. I Sverige er de veldig flinke til å ha pene beplantninger på offentlige steder og spesielt i rundkjøringer. Det gleder meg å se. Rundt templet i Västerhaninge er det også alltid veldig vakkert. i år var mange av bedene holdt i blått og lilla.Så samtidig som jeg gledet meg over å være i templet og å være sammen med familie og venner gledet jeg meg over blomsterprakten.



jeg fikk noen dager på Tjøme med bare de yngste barna og mine foreldre mens de store var forskjellige andre steder, og barna koste seg veldig selv om det ikke ble strandvær. de lekte i hagen,klatret i trær, bygde masse lego og spilte Ludo med morfar. Vi fikk spist ute flere ganger og de fikk grillet marsmelows som er en sommerfavoritt for dem.



vi gikk noen turer og møtte både trivelige sauer og noen veldig nysgjerrige geiter. Da vi var i Göteborg fant en av guttene en stor padde også. Den var riktig fasinerende!



De to eldste var to uker hos tante i Göteborg, og da vi kom dit for å hente dem og samtidig ta en tur på Liseberg var det tydelig at gjensynsgleden mellom store og små var stor. På Liseberg kjørte de store gjerne med de minste i barnekarusellene de to miste kjørte også sammen i de karusellene som bare de kan ta. Minstejenta fikk også prøve storebrors skateboard.



Som du kan se har jeg fått mye glede ut av sommeren selv om det har vært mange skyer både bokstavelig og billedlig. Husk på at solnedgangen blir mye vakrere hvis det er litt skyer på himmelen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar