tirsdag 24. januar 2012

En kopp

I dag vil jeg fortelle om en liten hverdagsglede som jeg har lært av min mor. Hun kaller det rett å slett å "ta seg en kopp".
Da tar hun en kopp med melk og en bit sjokolade. Hun pleier å bruke en med 70% kakao, og det er selvfølgelig sunnest,men min personlige favoritt er dronningsjokolade som bare har 60% kakao, men til gjengjeld er veldig god.. Så putter hun sjokoladen i melken og setter den i mikrobølgeovnen i ca 2 minutter.
 Etterpå er det bare å sette seg ned en liten stund og nyte sin kopp og gjerne bla i et magasin eller noe annet trivelig.Dette gjør hun stort sett daglig og det er hennes pusterom.
Jeg gjør det ikke hver dag, men hvis jeg som i kveld er litt frossen og ikke er helt mett selv om jeg har spist kveldsmat eller jeg bare har lyst på noe godt tar jeg med meg en kopp opp til datamaskinen og koser meg med den mens jeg kanskje sjekker mail eller leser en blogg.
Den varme melken gjør også at man blir litt søvnig, så nå skal jeg gå og forhåpentligvis sove godt.






2 kommentarer:

  1. Nu blir jeg litt fundersom ,- har jeg gitt dig en god eller dårlig vane-noen ganger har jeg nemlig litt dårlig samvittighet når jeg nyter min---- tredje kopp om dagen!!!

    SvarSlett