lørdag 14. januar 2012

Bryllup

jeg synes ekteskapet er en fantastisk innretning. Denne muligheten vi har til å gi vårt samliv en forpliktende ramme der begge lover å ta vare på hverandre i gjensidig respekt og kjærlighet skaper en egen trygghet. Man kan dessuten velge å ta med seg gud inn i denne forpliktelsen hvis man ønsker det.
Det å få vokse sammen over tid og dele erfaringer og opplevelser er berikende. Det er godt å ha et menneske som kjenner hele deg og som likevel elsker deg mest av alt i hele verden.Ekstra heldig er man hvis vedkommende forteller deg det hver dag. Min erfaring er at etter hvert som den første forelskelsen, som eksperter mener har fellestrekk med sinnsykdom, falmer litt vokser det fram en kjærlighet som er dypere, sterkere og mer varig.
Jeg synes å observere at mange par i dag gir opp før de kommer til dette stadiet og dermed går glipp av store gleder.


I dag var jeg så heldig å få spille i et bryllup. hvem kan vel unngå å bli glad av et bryllup. Denne feiringen av at to personer som elskerhverandre har inngått denne forpliktelsen.
I dette tilfellet var det et par som er hverandres beste venner og som utfyller hverandre på en vakker måte og de var så strålende lykkelige at det lyste om dem.Hun var vakker som en eventyrprinsesse og han var veldig stilig i kilt. det var en stor glede å høre disse to unge menneskenes kjærlighetserklæringer til hverandre og begge hadde uten å vite det valgt setningen. "Du skal ikke lete etter en du kan leve med, men en du ikke kan leve uten." Måtte disse to ta vare på kjærligheten og la den bli dyp og varig, og måtte de få et rikt liv sammen!

Nå skal jeg glede meg over å sovne ved siden av den jeg elsker høyest i hele verden.




1 kommentar:

  1. Linda så fint inlegg. Du setter det så fint i perspektiv. Og takk for at dere spilte så nydelig. Ja jeg synes det var så flott å se at min sønn fikk sin Linnea

    Cathrine

    SvarSlett