fredag 13. januar 2012

Leseglede

jeg elsker å lese! det er mye god lesning i mange ulike kilder, både i fiksjon og fakta, aviser og magasiner, og jeg kan glede meg over det. Jeg koser meg gjerne med en god og gjerne lang roman eller vakker poesi, og jeg koser meg med å lese aftenposten om morgenen. Fredager er det ekstra hyggelig for da kommer A-magasinet. I dag var det foreksempel en herlig positiv artikkel om en av deltagerne i "uten grenser" som på grunn av en ulykke og noen mislykkede operasjoner er lam fra livet og ned men som fortsatt er like engasjert på ulike områder og ikke lar sitt handikap være et hinder. Sånt er inspirerende å lese.
I dag har jeg dessuten funnet stor glede i flere nummer av Liahona, ikke minst i januarnummeret som vi fikk i postkassen i dag.
Her følger noen sitater som har gledet og inspirert meg denne dagen:

"Det er bedre å se opp!"(Thomas s. Monson  til Carl B. Cook. november 2011 s.33)

"Hvis vi husker på ham (Kristus) og stoler på hans makt, mottar vi styrke ved hans forsoning. på den måten     kan vi få lindring for vår angst våre byrder og våre lidelser. PÅ den måten kan vi få tilgivelse og helbredelse for den smerte våre synder forårsaker. på denne måten kan vi få tro og styrke til å utholde alt" (Carl B. Cook november 2011 s.34)

"Den største revolusjonen i vår generasjon er oppdagelsen av at menneskene, ved å forandre sinnets innstilling, kan forandre de ytre aspektene ved sitt liv" ( William james . Sitert av Monson januar 2012 s.4)

" For meg er innstilling viktigere enn fortiden,...enn penger, enn omstendigheter, enn feilslag, enn suksess, enn hva andre tenkereller sier eller gjør. den er viktigere enn utseende, talenter eller ferdigheter. Den vil skape eller rive ned et firma , en kirke, et hjem.Det bemerkelsesverdige er at vi hver dag kan velge hvilken innstilling vi vil møte dagen med"( Charles Swindoll. sitert av Monson januar 2012 s.4)

" ikke begrens deg selv, og ikke la andre overbevise deg om at det er begrenset hva du kan utrette. tro på deg selv og lev så slik at du realiserer dine muligheter. Du kan oppnå det du tror du kan" (Thomas S. Monson januar 2012 s. 59

" Mot blir en verdifull og meningsfylt dyd når den ikke betraktes så mye som villighet til å dø tappert, men som en beslutning om å leve anstendig" ( Thomas S Monson januar 2012 s.5)

Det er godt å bli beriket av kloke ord fra kloke mennesker!









2 kommentarer:

  1. Älsker "kloke ord!" derfor läser jeg din blogg hver dag.

    SvarSlett
  2. Jeg finner også glede i å lese og finne inspirasjon mange steder, blant annet din blogg! Jeg leser ikke så mye som deg, men jeg ønsker å lese mer. Takk for inspirasjon!

    SvarSlett