tirsdag 27. mars 2012

Strykebunken er borte!

Med en stor familie så hoper det seg jo fort opp med både det ene og det andre, og en ting som litt for ofte havner langt ned på prioriteringslisten er stryking. I dag bestemte jeg meg for at jeg skulle gyve løs på strykebunken som var blitt ganske stor.
Emma satt fredelig og "leste" bøker i sofaen mens jeg strøk. Etter hvert fikk hun besøk av en jevngammel venn, og de lekte så fredelig sammen mens jeg fikk gjort unna all strykingen. Det er så deilig å kunne rydde bort ferdig strøkent tøy. det er rett og slett en glede.
Selvfølgelig førte småbarnas lek til at det måtte ryddes litt, men de var villig med på det, og etter 10 minutters tid var det i alle fall ikke verre enn før de startet. De hadde faktisk stor glede av hverandre hele ettermiddagen både inne og ute.Vi måtte jo ut og glede oss over det strålende vårværet som vi fortsatt er velsignet med. I dette landet vet man jo aldri hvor lenge det vil vare. Carpe diem er nok et godt råd akkurat nå.










6 kommentarer:

  1. Hehe, takk for at min lille tass fikk leke hos dere i dag, Han ville tilbake til dere senere på kvelden, hehe. Han elsker å leke med henne:)

    SvarSlett
    Svar
    1. De lekte virkelig fint sammen i går! Jeg tror de koste seg.

      Slett
  2. Så söta de är!!! Särskilt Emma då :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tack för det Lisa. Dom är faktiskt väldigt söta båda två, och specielt tilsammans.

      Slett
  3. Å stryke har jeg sans for. Det er noe beroligende å stå der og la tankene fly, og så lukter det så rent og godt av plaggene. Det er også en tilfredsstillelse å legge glatte og nystrøkne klær inn i skapene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes også det er veldig tilfredsstillende å legge bort nystrøkent tøy

      Slett