mandag 12. mars 2012

Vår i luften

Jeg vet ikke om det er våren og lyset som gjør det, men i dag hadde jeg en skikkelig effektiv morgen der jeg fikk mye gjort. Jeg lovet minstejenta i går at vi skulle gå ut på tur med matpakke i dag. Hun ville nemlig gjerne ut da det nærmet seg leggetid. Etter den effektive morgenen passet det fint med en liten utflukt i det strålende vårværet. Ikke en sky var det å se. solen var faktisk så sterk at jeg nå er litt rød i kinnene. På tide å skaffe solkrem!
det var en barnehage på besøk på den lekeplassen vi valgte å gå til. Det er ofte det. I fjor syntes femåringen det var litt skremmende med så mange barn, og spesielt når de kom og spurte hva han het. I dag derimot var han betydelig tryggere på situasjonen. Han kom også i lek med noen av guttene etter en stund. Jeg tror akkurat det er barnehagens fortjeneste. han har rett og slett blitt mer vant til å manøvrere i en flokk av jevnaldrende.
Slikt vær som vi hadde i dag må man jo bare bli glad av. Så får man heller tåle at barna kommer hjem med søle både her og der. Vi har jo vaskemaskin! da jeg kom hjem haddde jeg store problemer med å overbevise de litt større barna om at de ikke kunne gå i T- skjorte eller shorts på en stund ennå.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar