tirsdag 8. mai 2012

Å gjøre noe man ikke har så lyst til

Av og til må man gjøre ting som man ikke har så lyst til i utgangspunktet. I dag hadde jeg for eksempel ikke lyst til å trene, men jeg følte at jeg trengte det så jeg tok meg sammen og satte i gang. Etterpå føltes det jo godt å ha gjort det. Det var også dugnad på barnas skole i dag. Jeg visste at det kom til å bli litt stress både for å rekke dit og for å få alle i seng innen rimelig tid etterpå, så jeg hadde ikke så veldig lyst, men jeg dro jo allikevel.
Det viste seg at jeg fikk en riktig hyggelig kveld der jeg fikk snakket med hyggelige mennesker og følte meg som en del av et felleskap. resultatet av vårt arbeide, som for min del bestod i å rake utover bark under lekeapparatene, ble også veldig bra. Det er alltid glede i et vel utført stykke arbeid.
Poenget mitt er vel at selv om en oppgave ikke virker så fristende før vi tar fatt på den så kan det hende at den blir riktig så hyggelig, og i alle fall er det deilig når mann har gjort noe man vet at man burde.

1 kommentar:

  1. Ja jeg har funnet ut at Lykke ikke alltid gjør at jeg føler lykke før etterpå, eller imens.

    SvarSlett