torsdag 24. mai 2012

Naturopplevelser

I dag har det vært en dag full av naturopplevelser. For det første har det vært fantastisk å kunne sitte ute i skyggen . jeg lot de minste bade i et lite plastbasseng på terrassen. Vi fikk besøk av noen ganske uredde spurver som kom og tok brødbiter. Vi satt helt stille og så på dem og 6 åringen fikk lov til å ta bilde. Det er alltid stas.
Så gikk vi en herlig tur. I villaområdet var luften fylt av syrinduft. Da vi kom inn i skogen var det så frodig og grønt og små skogsstjerner og forglemmegei tittet frem. Jeg søg alt  inn med alle sanser og følte meg så glad over å bo i et land med årstider, for uten den lange, kalde , mørkevinteren hadde jeg ikke satt så stor pris på denne varmen og frodigheten.
Jeg avsluttet dagen med å dra på tur sammen med noen andre damer fra kirken til Risholmen for å se på rododendron. Det var virkelig imponerende. hvis du tror at all rododendron er lilla og kanskje litt traust og kjedelig må du tro om igjen. Her var det blomster i alle nyanser av rødt og rosa, helt hvite, gule både med og uten duft samt noen fantastiske kremfargede med purpur i midten. Denne blomstret ved siden av en dyprød som ennå var i knopp. jeg gledet meg både over de vakre blomstene og det hyggelige selskapet.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar