fredag 12. desember 2014

11.desember

Endelig er eksamensoppgaven levert og livet kan gå videre. Fortsatt kommer jeg på ting jeg burde tatt med, men nå er det ikke noe å gjøre med. Jeg har nok ikke vært så lett å leve med i de siste stressende dagene, for mannen min sa i går: Det blir godt når du får levert den oppgaven, for alle! Heldigvis hadde jeg både en hyggelig lunsjavtale med en klassevenninne med samme angstfylte forhold til å levere fra seg oppgaven, og en veldig hyggelig julemiddag i kirken for alle damene. Det var godt å få noe annet å tenke på. det var mye god mat, sang og spill, som jeg som vanlig deltok i og ikke minst juleevangeliet lest gammeldags nynorsk. Veldig poetisk og vakkert. 
Her kommer dagens skriftsted. jeg elsker tanken på å bli beseglet, eller bundet, til Kristus.

 15 Derfor vil jeg dere skal være standhaftige og urokkelige, alltid rike på gode gjerninger så Kristus, Gud Herren Den Allmektige, kan besegle dere til seg så dere kan føres til himmelen og kan få evigvarende frelse og evig liv gjennom den visdom og makt og rettferdighet og barmhjertighet han har som skapte alle ting i himmel og på jord, og som er Gud over alt og alle. Amen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar