torsdag 1. mars 2012

Hoppe paradis

I dag skinte vårsolen atter over oss, og min 5 åring som hadde fridag fra barnehagen ville at vi skulle gå ut og "Hoppe med sånne streker og en bue øverst" jeg skjønte at det var paradis han mente.
jeg synes det var et godt forslag, så vi kledde på oss,  fant fram kritt og gikk ut for å tegne opp en paradis.
Perfeksjonisten i meg ville måle opp steg og tegne ruter som var eksakt like store, men jeg motsto det og han fikk være med på en del av tegningen.
Vi hadde det riktig hyggelig ettersom vi kalte det øving og ikke var så nøye med reglene.
Denne enkle aktiviteten fremkaller gode barndomsminner. Vi hadde en asfaltert gårdsplass utenfor huset og der ble det hinket mye paradis hver vår, både den tradisjonelle som vi kalte "Flyver'n" og en der rutene var i en rektangel og vi skjøv en stein eller en flat gummikloss som vi kalte "hinkaleike" og som minnet om en hockeypuck bortover med foten mens vi hinket. Den siste varianten har jeg ikke sett noen barn leke nå for tiden. Litt synd at den går i glemmeboken for den hadde vi mye glede av. Kanskje jeg må lære den til mine barn?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar