onsdag 7. mars 2012

Tålmodig gullvinner

Som jeg skrev om i  dette innlegget liker jeg når de som ikke alltid vinner, de som har mengder med sølvmedaljer eller fjerdeplasser virkelig lykkes. I dag skjedde det i VM i skiskyting i Ruhpholding. Tora Berger fikk endelig sitt etterlengtede individuelle VM gull, og det kom på 15 kilometeren, skyteøvelsen framfor noen. Det er slike løp man blir litt rørt av å se på. dette har hun i følge NRK sine nettsider jobbet målbevist for i 11 år. Sakte men sikkert har hun bygget seg opp i skyggen av mer profilerte lagveninner som Liv Grete Poiré og Linda Grubben. I dag kunne hun endelig klatre aller øverst på seierspallen i VM helt alene.  Etter seieren var hennes råd til alle som hadde ambisjoner om å ta VM gull å fortsette å jobbe og være tålmodige. For et godt råd.Sånt gjør meg glad


Foto: Håkon Mosvold Larsen

1 kommentar:

  1. JA, sånt er motiverende! Jobbet i 11 år for, og jeg som blir sur på meg selv når jeg ikke klarer å gå ned i vekt fort nok. Det er bare å ikke gi opp, sette seg mål. Man kan ikke tape før man gir opp:D

    SvarSlett