torsdag 8. mars 2012

snømann snø

I går da vi plutselig fikk snø som falt bortover var det mange som ble litt nedstemte, og jeg skal innrømme at jeg ikke var så glad for været i går, men idag da jeg våknet i en hvit verden med snø på alle greiner og tak synes jeg det var vakkert. Da solen nesten brøt gjennom skydekket utpå dagen ble det enda bedre.
Det har nesten ikke vært ordentlig kram snø her i vinter, så i dag fant vi ut at vi måtte passe på å  lage en snømann før snøen smalter igjen.
Som sagt så gjort, og så passet vi på å synge "snømannsangen" som alle som har vært barn i vår menighet kan.
teksten går som følger:
En gang var en snømann, snømann, snømann
engang car en snømann, stor stor stor.
Men da solen kom han smeltet, smeltet.
Men da solen kom han falt til jord.
Den har dessuten bevegelser der man først vokser seg stor og siden "smalter" helt ned til bakken. Dette er en sang toåringen liker!
For de som har spottify finnes en veldig morsom engelsk versjon med en a capellagruppe som heter "Inside out" albumet heter "primary colours" og sangen "once there were some snowmen"
Så isteden for å klage på at vinteren gjorde en gjenintreden gledet jeg meg i dag over snøen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar