onsdag 11. januar 2012

En av mine frynsegoder

De av dere som kjenner meg eller som har lest min lille presentasjon av meg selv vet at jeg har en familie litt støre enn A4 familien. Min mann og jeg er så heldige å ha 6 barn. I vår familie har vi valgt å løse det slik at min mann jobber ute og jeg har hovedansvaret her hjemme. Det er mest praktisk da han i perioder er en del borte i forbindelse med jobben.
Man kan tenke at vi som er hjemmearbeidende ikkke har så mange frynsegoder. Vi får ikke julegaver, julebord, sommerfest, firmabil ikke vaskehjelp engang som nok ville vært mitt førstevalg. Men jeg har noen andre fordeler. En av de mest opplagte er jo at jeg er min egen sjef og kan legge opp dagen slik det passer meg best. Untaket er når jeg har hatt spedbarn i huset da må jo ting tilpasses sove og spiserutinene til babyen.
En annen er at jeg får se hva barna mine gjør om dagen, i alle fall mens de er små.Akkurat nå er det slik at 4 barn går på skolen og en har barnehage 3 dager i uken, så da har jeg bare minstemann hjemme. Hun er stort sett en fredlig sjel som er veldig flink til å underholde seg selv mens jeg jobber, og da har jeg privilegiet å få iakta leken hennes i smug av og til.
Hun elsker å leke med små figurer. har hun ikke det tilgjenglig finner hun noe annet. I dag var for eksempel tre klinkekuler på biltur.Disse figurene snakker selvfølgelig med hverandre hele tiden og den søte lille lyse stemmen hennes er så koselig å høre på. Hun kan holde på med dette i timesvis. Men setter jeg meg ned kommer hun selvfølgelig og vil sitte på fanget for å følge med på hva jeg gjør eller hun vil at jeg skal lese for henne eller se i albumet hennes. Det er ikke alltid like praktisk hvis jeg for eksempel må skrive noe, men det er veldig koselig. Jeg føler meg så glad for at jeg får være her og oppleve det.


1 kommentar:

  1. Ja Linda og takk for at jeg fikk oppleve deg, mange gode minner fra det, selv omjeg ikke vet hva frynsegoder er,kan jeg jo gjette mig til det.Den gode Emma har visst flere beundrere, ryktene går helt til Stockholm forteller Per.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett