søndag 1. januar 2012

Lese sammen

Da har den første dagen i det nye året kommet, og jeg har bestemt meg for et nytt prosjekt som er bakgrunden for denne bloggen. Hver dag vil jeg skrive noe som har gitt meg glede den dagen. Det kan være både store og små ting, ting jeg har sett, gjort, opplevd eller oppnådd. Jeg håper at dette skal hjelpe meg å fokusere mer på de positive tingene i livet.
Vår familie tilhører Jesu Kristi kirke av siste dagers hellige, og inneholdet på denne bloggen vil sansynligvis av og til være preget av det. Hvis det er ord og uttrykk i disse innleggene du ikke vet hva er kan du finne mer informasjon på www.jesukristikirke.no.
Vår familie har lenge ønsket å følge våre kirkelederes råd om å lese mormons bok sammen som familie hver dag, men vi har ikke helt fått det til. Idag har vi gjort et nytt forsøk etter som det er nytt år. Vi har bestemt oss for å lese i forbindelse med middagen ettersom det er det tidspunktet på dagen da de fleste er hjemme samtidig. Idag ble lesingen ved aftenbønnen istedet, men vi gjorde det i alle fall. De som kan lese bidro etter evne til høytlesingen. Vår femåring ville også gjern bidra så han fikk litt hvisking i øret gjennom et par vers.

Det å gjøre ting sammen som en familie og dessuten få til noe vi lenge har ønsket gjør meg glad.

2 kommentarer:

  1. Fint initiativ, Linda! Är inte du en ganska positiv människa? Jaja, man kan väl alltid bli bättre. Jag ser fram emot att läsa mer (ingen press). Samuel är ju väldigt söt som också vill vara med och läsa :)

    SvarSlett
  2. Så bra! Du kommer til å inspirere meg og mange andre, garantert!
    Stor klem!

    SvarSlett