tirsdag 31. januar 2012

Et favoritt magasin


I dag gjorde jeg noe jeg har vært litt slurvete med i det siste. Jeg satte meg ned og planla middagene for 3 uker framover, skrev handleliste og dro i butikken. Det er så deilig å vite at man har det som er nødvendig for å lage middag i huset. I tillegg er det godt å ha nødvendigheter som dopapir, bleier og askemiddel. 
I butikken så jeg gjennom magasinhyllene ved kassen og så at det var kommet et nytt nummer av Vakre hjem& interiør
Dette er et magasin jeg liker å fremfor alt se på. Jeg leser jo litt innimellom også, men først og fremst elsker jeg de lekre fotografiene og den ganske stramme og ryddige layouten.Jeg liker også kvaliteten på papiret. De viser jo mest litt eksklusive hjem der det meste er utenfor min prisklasse, men nettopp derfor er det et magasin å drømme seg litt bort i.
Vanligvis pleier jeg å låne det på biblioteket eller lese det hos mamma som ofte kjøper det, men denne gangen var det noe på forsiden som gjorde at jeg kjøpte det. Det stod "Engø gård, fra bondegård til hotell i særklasse"Hva er så spesielt med det?
 Engø gård ligger på Tjøme ikke langt fra min mors barndomshjem. Da hun var liten het det Phils pensjonat og ble drevet av ekteparet Phil.. Min mor kjente ekteparet Phil og hadde sommerjobb på pensjonatet.Hun synes det er hyggelig at de nye eierene har tatt så godt vare på atmosfæren og vi har ofte gått tur forbi der.En gang vi gikk forbi sammen med barna sa den mellomste som da kanskje var 7-8 år "Hvis det ikke er plass i huset til oldemor kan mamma, pappa og jeg bo her. De andre er alt for bråkete!"

Etter middagen i dag var det fortsatt noen lekser som ikke var gjort her i huset, og det ble litt hektisk en stund, men til slutt kunne roen senke seg. Min mann hadde satt på noe rolig musikk. Minstemann hadde sovnet på fanget hans,småguttene sov i sengene sine og de store holdt på med sitt i fred og ro. 
Da laget jeg meg en kopp fant fram mitt magasin og satte meg ned for å få et velfortjent pusterom. Jeg koste meg med å lese om både Engø gård og flere andre vakre steder.





1 kommentar:

  1. Ja, dette er en nödlösning ,når en sådan behövs.Pil var jo min formynder også, så jeg er jo også nödt til å anskaffe dette, en bra usjekt. Kan du ha blitt arvelig belastet?

    SvarSlett