mandag 16. januar 2012

En kreativ utfordring

jeg liker å lage ting. jeg blir glad over å se et synlig resultat av det jeg holder på med. da jeg studerte musikk ble dette ekstra viktig for meg fordi så mye av det jeg brukte tiden min på var usynlig. Så jeg malte og strikket på ledige stunder bare for å få noe håndfast å holde på med.
jeg var i min ungdom en ivrig dagbokskriver og likte også å sette bilder i album og skrive om dem. dette fortsatte jeg med da jeg fikk barn, og etter hvert har albumene blitt mer kreative og jeg har havnet i det som nå på godt norsk kalles Scrapbooking.
Det er en hobby som gir meg mye glede, og i flere omganger. Først gleder jeg meg over å holde på med papir, saks, knapper, blomster, blonder og bånd, lim, nål og tråd og en masse annet morsomt.
så gleder jeg meg over resultatet når siden er ferdig. Til slutt gleder jeg meg over å bla gjennom albumene alene eller sammen med barna og huske mange gode ting som ellers hadde blitt glemt.
Toåringen min vil veldig ofte at vi skal se i hennes babyalbum  eller i andre album med familiemedlemmer som hun er glad i og som bor et stykke unna.

I dag tok jeg meg litt tid til å finne fram noen bilder som har ligget lenge. For å gjøre det enda morsommere ga jeg meg selv en utfordring og bestemte meg for at jeg skulle bruke en kartong som bakgrunn i en farge jeg syntes var litt for intens og som derfor har ligget i skuffen lenge. Arket hadde dessuten en liten rift som trengte å dekkes over.
så var det bare å sette i gang og slippe fantasien løs. Jeg ble glad over resultatet. ( selv om det øverste fotografiet havnet litt skjevt, noe jeg prøver å leve med.)

hvis du vil ha en utfordring så finn fram noe du har hjemme, et stoff, et garnnøste, et malingspann eller lignende som har ligget en stund fordi fargen kanskje ble litt feil, eller du bare ikke har funnet noe å bruke det til, og lag noe med det. link gjerne til et bilde av resultatet i en kommentar. jeg liker å se på ting andre har laget også.





1 kommentar:

  1. Kult! Morsom utfordring! Lenge siden jeg har scrappa. Kanskje vi skulle tatt en scrappekveld snart? Da uten min lille tass, for med han blir det ikke mye scrapping på meg, haha. Du er så flink til det der altså!

    SvarSlett